vrijdag 15 april 2011

de Introverte Geheelonthouder

Mijn haar is korter, niets schokkends. Ben gewoon naar de kapper geweest. Toch is het anders, iedereen is immers de pluizenbol op mijn boze bolletje gewend. Voelt prettig; het kortere haar en de  bijbehorende verandering. Daarnaast ben ik door het knippen van mijn haar, en de laatste ontwikkeling(en) op persoonlijk vlak, begonnen dingen te herzien. Dingen die moeten – moeten is een groot woord, mogen zou beter passen – mogen wat mij betreft anders.

Punt één is mijn geheelonthouding van alcohol. Een punt waar ik trots op ben, maar dat is dan ook gelijk de enige reden waarom ik nog geheelonthouder ben. Want stiekem mis ik een biertje op zijn tijd wel, en waarom dronk ik ook alweer niet? Omdat ik het niet mistte, het me niet trok. Leugens zie ik nu. Het trekt me wel degelijk, gewoon voor de gezelligheid.

Heel normaal toch voor een zeventienjarige die geïnteresseerd is in drank? Ja, maar wie mij kent en mijn houding tegenover drank in het achterhoofd houdt, kan dit zien als een verrassing. Maar met deze donderslag bij heldere hemel wil ik meer zeggen.

De mensen die mij dus kennen, weten ook dat ik een bescheiden, een introverte, dan wel een verlegen jongen kan zijn of ben. (Het is maar tegen wie je het hebt en hoe degene er tegen aankijkt.) Maar met deze eerdere genoemde ontwikkelingen op persoonlijk vlak merk ik dat ik assertief word.

Dat voelt gek, en in het begin voelde het zelfs niet goed aan. Echter begin ik nu bij te draaien. Het is wel eens tijd dat ik me meer uit, meer zeg, minder introvert ben en dat ik bovenal uit mijn schulp kom. Maar een grote mond hoef je nog steeds niet te verwachten.

Zou de therapie zijn vruchten beginnen af te werpen? Waarschijnlijk.

Daarnaast wil ik nog melden dat je wel eens een gitaar spelende Rutger mag verwachten. Simpele riffs als Smoke On The Water en Seven Nation Army gaan me simpel af, maar ondertussen ben ik begonnen met Imagine. Die zal en moet ik leren, hoe dan ook. Wie weet ben ik binnen tien jaar wel de nieuwe John… of Jimi. Of nog beter: ben ik Rutger Hoekstra.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten