zaterdag 7 mei 2011

Londen, weest wel!

Maandag is het zover, dan vertrek ik naar Londen voor vier dagen en drie nachtjes. Niet alleen, maar met de afdeling Audio Visuele Productie, de afdeling waar mijn opleiding Fotografie ondervalt. Gaat iedereen mee? Nee, alleen de klassen één, twee en drie (van Journalistiek, (Medewerker) Fotografie en Video) en dan ook nog eens de mensen die zich opgegeven hebben. Aangezien van mijn klas er zich niet zoveel hebben opgegeven, ben ik dus één van de weinigen die van de tweede klas Fotografie meegaat – wat een overbodige zin, wel logisch.

Enfin, het komt er op neer dat ik daar niet rouwig om ben. Sommige klasgenoten heb je liever wel mee en sommige niet, zo werkt het nu eenmaal en snel zal dat niet veranderen. Beetje jammer is het dan wel dat we onderling weer in groepen verdeeld zijn (waar je verschillende activiteiten mee zal uitvoeren), waardoor ik niet bij mijn twee grote vriendinnen zit. Oké, nog steeds heb ik gezellige leute in mijn groep zitten, een klein teleurstellinkje is het wel.

Gelukkig dat we naar Londen gaan en dat het alleen maar geldt voor enkele activiteiten en dat we de rest van het programma vrij zijn in met wie je op pad gaat. Daarnaast, het is Londen – maar dat had ik al gezegd. Een droom die uitkomt mag ik toch wel zeggen. Vorig jaar zomer eindelijk Schotland gezien en nu Londen erachteraan, kan niet mooier! En ja, ik drijf alweer richting Schotland en dan sla ik maar gelijk af richting Edinburgh.

Daar wil ik toch heen, niet letterlijk naar de stad – al zou ik een tripje Edinburgh niet tegenspreken –, maar naar de herinnering van de 21ste van augustus. Dat weet ik zelfs nog, hoe ernstig is dat. Het zal mij benieuwen of er ook een Londense variant van Mary in de grote stad rondloopt, zal vast wel aangezien er elke reis wel iemand is waar ik mijn oog op laat vallen. Maar om mezelf tegen te spreken (en om te voorkomen dat die er een Mary zal zijn); misschien blijkt Mary uiteindelijk wel Brabants te zijn. Wie weet daar het antwoord op?

Oké, ik ben alweer afgedwaald. Nu maar weer terug naar Londen. Kan ik er nog wat over zeggen? Niet echt, het zal vast wel kei tof worden – al moet ik met mijn school rekening houden met van alles en nog wat. Leraren die zoek zijn in plaats van de leerlingen? Dat zou me niet verbazen. Dat er uiteindelijk geen wi-fi in het hotel blijkt te zijn? Valse beloftes, daar heeft school ook wel een handje van dus zou me dat ook niet verbazen. Maar ach, waarom doemdenken? Het is Londen waar we met zijn allen heen gaan, zal vast wel mooi worden. Weest wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten